torsdag 9. januar 2014

Godt i gang!

Da har tre dager passert med strammere regime, og det går godt! Både mandag og tirsdag gikk jeg/vi tur én time. I går var det offisiell åpning av Hurdal skole og kultursenter, så da gikk jeg nok rundt der i forbindelse med rigging og lignende til at jeg kunne droppe turen. Jeg ble omtrent like svett!

Jeg har også klart å holde kaloritaket mitt med god margin. Jeg har ikke spist mer enn 2500 kcal noen av dagene, selv om jeg tok et lite stykke bløtkake i går. Jeg teller ikke kalorier for gåturene i forhold til kosthold, men vet at jeg forbrenner opp mot 800 kcal per tur. Likevel har jeg spist meg god og mett. En stor del av grunnen til det, er selvfølgelig at Ingrid har lagt seg i selen for å lage smarte middager som metter uten å være kaloririke. For første gang i livet har jeg også tatt med meg middagsrester til lunsj på jobb!

Jeg vet godt at den første uka ikke er den vanskeligste, men det er egentlig sånn at hver dag er vanskelig når du skal ha kontroll på kosten. Det er derfor jeg gikk opp igjen. Jeg er spent på hva vekta viser på mandag, men jeg er ganske sikker på at utviklingen har gått rett vei!

1 kommentar:

  1. det er fantastiskt deilig og komme igang igjen , jeg var selv flink og nøye med kaloriene ..gikk ned 15 kg på 3 månder , sluttet og trene og spiste etter gamle vaner ..så i dag begynner jeg igjen , for og gå ned 15 kg som plutselig var på plass igjen..det posetive denne gangen er at jeg vet nå hva som gjelder , livstiendring ..nytter ikke trene 5 dager i uka , og slutte når man har nådd målet sitt , trening er gøy og må bli en del av min livstil : )

    SvarSlett