fredag 21. oktober 2011

Hardkjør

Det finnes de som mener at trening om morgenen er det som skal til for å få hjula i gang. Jeg vet nå ikke helt - i hvert fall tror jeg det kommer an på hva du trener. Jeg er dau uansett, men kanskje litt mindre dau etter en spinningøkt enn en styrkeøkt. I dag har jeg hatt en styrkeøkt på morgenen fordi jeg har et møte i bydelsutvalget rett etter jobb, og det var lidelse fra ende til annen. Kroppen var treigere og seigere enn når jeg trener på ettermiddagen. Det tok lenger tid å komme i gang, og jeg måtte til slutt melde pass på de to siste øvelsene (som riktignok er sånn "ekstra-hard-bonus"-øvelser for moro skyld).

Jeg skal ta forbehold om at dette har vært en uke hvor kroppen ikke helt har spilt på lag med meg. Spinningtimen på onsdag ettermiddag var også tøffere enn den pleier å være, så det kan rett og slett være meg det er noe galt med. Men som inngrodd B-menneske foretrekker jeg å holde en knapp på at morgenene ikke er min ideelle treningstid. Enten fordi kroppen min er kjip, eller fordi måten jeg trener på ikke er så bra om morgenen. Uansett prøver jeg å unngå det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar