mandag 19. desember 2011

Skuffa!

På lørdag var jeg på det fantastiske julebordet til Fantasiforbundet og Laivfabrikken. Det var kjempegøy, men jeg tok kanskje litt hardt i. Gårsdagen (søndag, altså), tilbrakte jeg på sofaen med å lese pensum til dagens eksamen i Sjørett - og til å okke og ajje meg og ikke klare å holde på næring før langt ut på kvelden. Jeg tror ikke jeg har hatt slik en dagen derpå på ti år - eller vært så dårlig i noen sammenheng på sju-åtte år. Og det verste var at jeg ikke drakk uanstendig mye heller. Det kan rett og slett være at jeg tåler mindre fordi jeg er blitt eldre, slankere og det er desember og kroppen kanskje er litt syk.

Uansett - i dag er formen fin igjen, og jeg er klar for eksamen. I dag er også veiedag, og jeg veide 121,2 kg nå. Det er det samme som for en uke siden, og det syns jeg er litt skuffende. Ja, jeg hadde jo regna med at vekta kom til å stå stille "at best" denne uka også, men det var før jeg hadde dagen derpå fra helvete. Jeg synes at som belønning burde jeg fått litt nedgang, i hvert fall! Midjemålet er for øvrig 136 cm, noe som er det samme som for fire uker siden.

Vel, jeg skal vel ikke overdrive hvor skuffende det egentlig var å holde vekta - det er jo et godt utgangspunkt for at denne uka - som bringer julaften og annen moro - skal gå sånn tålelig greit. Og det kunne jo vært verre, etter tre uker med julebordstid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar