mandag 14. mai 2012

Jevn nedtur

Nok en veiedag, og gode nyheter! Jeg veide 115,5 kg i dag, noe som er ned 0,4 kg fra forrige uke. Jeg ligger ørlite grann over vektbanen for 3 måneder, men bare to uker ut i inneværende program skal jeg være fornøyd med det, og det er fullt mulig å ta det igjen.

Tidvis sliter jeg litt med motivasjonen - jeg vet at jeg er omtrent halvveis mellom det meste jeg har veid noen gang (i 2008) og normalvekt, så jeg har oppnådd mye allerede. Samtidig vet jeg at jeg ikke kan gi meg nå - det er liksom nå det skal begynne å bli gøy. Likevel, det er tider hvor det er tungt å titte opp bakken og vite at du har to år til før du når normalvekt, at det bare blir brattere, og at du når du er ferdig må belage deg på å bruke mange år på at kroppen skal stabilisere seg. Da er det godt at jeg har mennesker rundt meg som er forståelsesfulle og hjelper til å holde på motivasjonen. Jeg har holdt på i fem og et halvt år med berg- og dalbane, og de siste 14 månedene har jeg klart å holde på nedgangen. Jeg skal ikke tilbake til berg- og dalbanen, og jeg skal ikke gi opp!

2 kommentarer:

  1. Kjempebra Christer, stå på ;-)

    SvarSlett
  2. Om det hjelp litt på motivasjonen, så er vi nok mange som roper "heia, heia!" foran våre respektive dataskjermer, men utan alltid å rope det høgt i korkje kommentarfelt eller direkte til deg. Men altså, vi er her. Stå på!

    SvarSlett