fredag 15. mars 2013

Den nye hverdagen!

Da er jeg inne i dag 5 siden (nok en) restart på mandag. Foreløpig har det gått strålende! Jeg har fått trent to ganger, og har klart å holde meg godt innafor kalorigrensene mine hver dag. Ingrid (kjæresten min) og jeg er sammen om dette, så også middagene sammen trekker i riktig retning. Jeg kjenner på meg at det først er nå i helga at det virkelig blir utfordrende: Livsstilsomlegginger er lett å gjøre for bare noen få dager om gangen, men the proof of the pudding er i langkjøringa over mange dager, uker, måneder og år. Foreløpig er det utholdenheten jeg syns har vært vanskeligst. 

Likevel: Belønningene jeg har fått denne uka er gull verdt og kjempemotiverende. Jeg sover mye bedre (nada snorking de fleste nettene) og har mye mer energi. Jeg føler det som jeg har våknet av en lang, lang døs! I tillegg har jeg juksa og veid meg hver dag, fordi det er gøy i denne perioden. Jeg har så langt gått ned 2,5 kg denne uka! Det er standard de første dagene man begynner med et slikt opplegg, men det er likevel fryktelig motiverende!

Av praktiske grunner trener jeg nå på Elixia, og ikke på Studentidretten, som jeg gjorde før. Det koster fire ganger så mye, og foreløpig er jeg usikker på om jeg får det jeg betaler for. Førsteinntrykket av Elixia (jeg har brukt senteret på Kalbakken så langt) er middelmådig: Det tar lang tid å få tak i noen på telefon om du ringer, det tar lang tid å produsere medlemskortet (et par dager er litt i overkant i 2013), og dusjfasilitetene i herregarderoben er så som så. Der er det en del direkte nedslitte elementer, dusjene er vanskelige å stille inn, og har litt labert trykk. Også spinningsalen og gulvbelegget i styrkesalen kunne trengt en ansiktsløftning. Det er skuffende, når noe av det de markedsfører seg med er de delikate omgivelsene du finner på Elixia - hvor også slagordet er "Trening og velvære". 

Jeg valgte likevel Elixia fordi de har sentere med god beliggenhet i forhold til jobben min, så jeg var ikke i tvil om at det ville være godt nok for mitt behov. Det ser det ut til at det er, men jeg er altså foreløpig ikke videre imponert over omgivelsene der. Jeg får se etter hvert om innholdet er bedre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar