fredag 27. april 2012

Hamskifte

Klær har vært blant de mest sentrale motivasjonsfaktorene mine. Irritasjonen over å være begrenset til noen få butikker og deres smale utvalg på grunn av størrelsen min og lengselen etter å kle meg smartere har vært viktig for å holde koken - sammen, selvfølgelig, med mange andre motivasjonsfaktorer.

Nå har jeg gått ned ca 27 kg fra jeg begynte, og det var derfor på tide å ta en gjennomgang av klesskapet. Første runde tok vi på onsdag, og her ser du resultatet:
Det er kanskje litt vanskelig å se på dette bildet, og det er en høy krakk her som lager litt lureri, men dette er altså tre fulle søppelsekker med klær som jeg nå skal gi til Fretex. Dette er klær som er for store, og det gjorde et ganske massivt innhogg i klesskapet. Jeg er ennå ikke ferdig - det er i hvert fall tre-fire sekker med klær i boden som jeg også må gå gjennom - men jeg tror det meste der vil gå samme veien. Noe av det som er igjen er også ting som jeg egentlig skulle kvittet meg med, men som jeg må ha til jeg får kjøpt noe annet, og som ikke ser ut som telt ennå. Jeg går altså noen dyre måneder i møte - jeg må kjøpe ny dress, nye skjorter, nye bukser, nye sommerskjorter, ny ytterjakke, nye penjakker, nye penbukser, ny vinterjakke og ny frakk. Og det verste er at jeg om et års tid antakeligvis må gjennom samme runden en gang til. Men det er jo gledelige grunner til det, da, og det føles utrolig godt å shoppe når jeg først gjør det!

Her er for eksempel et veldig viktig symbol for meg:
Denne skjorta er den første skjorta i størrelse XL jeg kan huske å ha fått på meg noen gang (i hvert fall i mitt voksne liv). Jeg tusla innom Dressmann på Tveita og tenkte jeg bare skulle prøve en for moro skyld, men jeg var så fornøyd at jeg endte med å kjøpe den! Nå er den fortsatt litt stram, men jeg fikk kneppet den igjen, og den overlevde at jeg satt med den også (da buler jo magen mer), så dette er lovende. Jeg krysser selvfølgelig fingrene for at jeg når 3-månedersmålet mitt på mandag, og da vil de neste tre månedene bringe en sommer hvor jeg kan kjøpe flere skjorter i denne størrelsen - og oppleve at jeg er komfortabel i dem alle!

4 kommentarer:

  1. Konge! Bra jobba, Christer!
    Finn

    SvarSlett
  2. Tuva Aune Wettland27. april 2012 kl. 11:57

    Hurra kjekke mann! :D

    SvarSlett
  3. Jeg skulle ønske man kunne trene seg høyere. Det er mitt problem på klesmarkedet.. Men jeg jubler for deg Christer :-) Kjempekul skjorte også :-)

    SvarSlett