lørdag 7. april 2012

Påsketur!

Bitter over at jeg ikke klarte å få med meg at åpningstidene på Domus Athletica var med stengetid kl 16 på onsdag (selv om jeg til og med lagde påskenøtt om det), så har jeg nå ikke trent siden mandag. Det er litt ugreit, fordi jeg jo prøver å ha gode vaner. Men i dag gjorde jeg noe med det, og la ut på en halvannen times sykkeltur. Jeg hadde ambisjoner om en noe lengre en, men måtte konkludere med at jeg utsatte kroppen min for nok smerte som det var.

Hvor jeg sykla, det er tema for dagens påskenøtt, som du finner nedenfor. Men jeg sykla inn i marka, ved det utrolig vakre parkeringshuset på Haugerud:

Vakkert, ikke sant?
Det driver og går en reguleringssak i det politiske systemet om dette området nå, så det kan hende vi slipper å se på denne vederstyggeligheten i all framtid - hvis parkeringsproblemene for borettslagene i nærheten blir løst.

Uansett, det er mange år siden jeg sykla i marka nå, og jeg hadde glemt hvor mye hardere det er å sykle på grusvei. Jeg sykler også med sykkelsko, og er ikke helt trygg ennå, så det tar litt lenger tid i både opp- og nedoverbakke enn jeg skulle ønske. Dessuten merker jeg at det er noe helt annet å sykle i terreng enn å bedrive spinning. Det er mer eksplosivt å sykle ute, spesielt i kupert marka-terreng. På veien hjemover valgte jeg å sykle ut av marka og ta resten på mer flat asfalt, og det er sannelig ikke lett å si hva jeg syns er best. Marka er hardere, men morsommere. Dessuten blir det bittert kaldt når du tråkker bortover flata i 24. gir i 6 varmegrader...

Uansett, jeg er veldig fornøyd med dagens treningsøkt, og med at jeg var forutseende for fire år siden og satte inn en steamdusj som aldri har vært så høyt verdsatt som akkurat i dag!

Og med det - påskenøtter!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar