mandag 9. april 2012

Måling og svar

Da er det ikke bare 2. påskedag og 72-årsdagen for tyskernes invasjon av Norge; det er også mandag, og mandag er veie- og måledag. I tillegg skal jeg komme med noen påskenøttløsninger!

Jeg hadde bange anelser for dagen i dag, som følge av noe utsvevende livsførsel de siste dagene. Ja, jeg innrømmer å ha rørt sjokolade ved tre anledninger i påsken! Heldigvis har det verste suget dempa seg nå, så jeg skal overleve framover.

Uansett: Dagens vekt var 117,5 kg. Det er 0,1 kg opp fra forrige uke, og ikke så verst, påsken tatt i betraktning. Jeg ligger fortsatt omtrent på vektkursen mot 116,3 kg til 1. mai, og jeg håper jeg klarer å holde den. I tillegg målte jeg midjemålet mitt i dag, og det landet på 132 cm - nøyaktig det samme som for fire uker siden. Det er også helt greit, syns jeg.

Så til påskenøttene. Jeg forregnet meg litt da jeg sa at det var 45 kcal i Møllers tran-dagsdosen her forleden - det rette svaret er 41 kcal. Uansett var Hans Andreas Starheim fortsatt nærmest, med sine 42.

Ingen fant svaret på langfredagsnøtta - jeg vokste opp i Fugleliveien 6B, og eiendommen Fugleliveien 6, som den ble skilt ut fra, står oppført i et av Oslos brannregistre fra 1930-tallet som "Solgløtt". Påskeaften-nøtta var lettere. Her svarte to stykker fullstendig og riktig: Hans Andreas Starheim og Jens Sjølie gjettet begge på at jeg befant meg på Sarabråten, ved Nøklevann. Gratulerer!

Med dette er påsken over, og den harde hverdagen vender tilbake. Det er jeg egentlig litt glad for - det er mye lettere å holde koken på vekta når hverdagsrutinene er inne. I dag er Domus Athletica åpent, så jeg er straks på vei dit for å ta meg en styrkeøkt. Det skal bli deilig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar