mandag 8. oktober 2012

Dalbunn eller nedoverbakke?

Faksimile: vektklubb.no
Nå har det gått en uke siden jeg prøvde å "reboote". Det har stort sett gått bra: Jeg klarte å holde koken gjennom mandag-torsdag. Fredag-søndag var det ikke helt enkelt å føre opp kalorier, men selv om jeg spiste godt, så fråtsa jeg ikke. Vekta i dag endte da også på 119,5 kg, noe som er 1,6 kg ned fra forrige uke. Det er opp 0,9 kg fra torsdag eller fredag morgen (husker ikke helt), men alt i alt ikke så galt.

Som du ser av diagrammet over, så er det imidlertid ingen grunn til å slå seg til ro. Mønsteret mitt siden litt før september har vært "en uke på - en uke av" på en måte som har gått gale veien. Hver bølgedal har vært høyere enn den forrige bølgedalen, og hver påfølgende bølgetopp høyere enn den foregående bølgetoppen. Dette er fordi jeg har vært flink en uke, belønnet meg selv og gått på en smell. Det er ikke helt annenhver uke heller - som dere vet så registrerte jeg ikke vekt en uke i slutten av september her.

Disse dataene forteller meg at det er nå det virkelig gjelder for å klare å bryte det dårlige mønsteret: Neste uke må være bedre enn denne, og neste uke deretter enda bedre! Det blir hardt nå: jeg har møter hver kveld mandag-torsdag denne uka, og jeg får ikke trent på onsdag. Men jeg skal få det til likevel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar