onsdag 3. oktober 2012

Slankekorpset: Dag 569

Nå er jeg gjennom 2 dager med "reboot" av Slankekorpset, og foreløpig går det bra. Jeg veier nå 119,6 kg. Jeg har klart å holde kontrollen - til tross for at jeg måtte spise et kakestykke til ære for meg på jobben i går. Jeg gikk i hvert fall hardt inn for å overvurdere antallet kalorier det inneholdt!

Til middag spiste jeg også Toros XL Viltkarbonader. En stor porsjon, men den inneholdt bare 507 kcal.   Jeg merker at jeg er i gang med å skjerpe meg, for i natt så drømte jeg at jeg fråtset i sjokolade, blant annet drømte jeg om en melkesjokoladevariant med karamell og peanøtter. Det var veldig deilig å våkne og innse at jeg ikke hadde svikta!

Dagens frokost inneholdt litt variasjon også - jeg bytta ut kaviaren med et beger med Grovhakket Stabbur-makrell i salsa. Kjempegodt! Men man må nesten spise hele begeret når man åpner den, så det inneholdt jo mer kalorier enn vanlig. Det gjør ikke så mye i dag, fordi jeg har tenkt å trene langkjøring i ettermiddag, og da forbrenner jeg jo massevis av kalorier!

Viljestyrken har altså holdt gjennom to dager nå. Det er bare å bite seg fast dag for dag, time for time. Det hjelper å se at vekta ikke er så ille som den var på mandag - det betyr at veien ned er kortere!

1 kommentar:

  1. Gratulerer med ditt nyervervede akademiske opprykk. Bortsett fra det så kunne jeg tenke meg å jobbe sammen med deg på nedgangstider, som vel er det vi er ute etter :-D

    SvarSlett