fredag 9. september 2011

Skyr, skyr, skyr, skyr, skyr

Jeg er alltid skeptisk til alt som lanseres som "fettfritt", "uten tilsatt sukker" og som generelt sunt. Det er nesten alltid en catch. Derfor lot jeg meg ikke friste av Q-meierienes lansering av skyr i Norge.

Imidlertid var jeg på Island for ikke så lenge siden, og der fikk jeg øynene opp for hvor godt dette var. Derfor tittet jeg på en av Q-meierienes skyrgreier, og fikk et lite sjokk. Kaloriinnholdet var minimalt i forhold til mye annet - på de ulike produktene ser det ut som kaloriinnholdet varierer mellom 59 og 82 kcal/100 g. Så jeg tok mot til meg og smakte. Og jammen var det ikke godt også!

Jeg tror jeg har fått en ny mellommåltidsfavoritt - og det er ikke lett, skal jeg si deg.

(Dette innlegget er skrevet i ren begeistring, og har ingenting med Q-meieriene å gjøre.)

1 kommentar:

  1. Vi er glade i Skyr! Alle tre i husholdningen vår liker det. Fredrik synes ikke det er for surt slik vi fryktet. Hadde det ikke vært så stiv pris så skulle han fått ha med i barnehagen hver dag. Det er et billig alternativ til mye drittmat som mellommåltid når en er på farta.

    SvarSlett