mandag 12. mars 2012

Ett år har (nesten) gått!

14. mars 2011 startet jeg et nytt prosjekt - Christers slankekorps. Håpet var at en blogg skulle være det sparket bak som gjorde at jeg holdt ut et slankeprosjekt i tykt og i tynt. Dagen i dag er den nærmeste veiedagen til 14. mars 2012, og det er på tide å gjøre opp status etter ett år.

14. mars 2011 veide jeg 143,9 kg. I dag veier jeg 119 nøyaktig. Etter å ha vært veldig disiplinert nå i flere uker, så skeia jeg ut i helga som var med både mat og drikke, så det er opp 0,8 kg siden sist mandag. Men det gjør ikke noe - jeg er i ferd med å dra rett på trening etter å ha skrevet ferdig dette innlegget. Totalt har jeg altså gått ned 24,9 kg - eller så godt som 25 kg på ett år. Jeg har altså gått ned 5 kg mer enn jeg hadde håpet på å klare på dette året. Selv om de ekstra 5 kiloene nok kan tilskrives den umiddelbare store nedgangen jeg fikk etter jeg begynte, så er jeg strålende fornøyd. Jeg har overoppfylt vektmålet mitt!

For midjemålet hadde jeg ingen konkrete målsetninger. Tanken var å bare se hvor det bar. 14. mars 2011 var midjemålet mitt 151 cm. I dag er det 132 cm. Det er 19 cm ned, og 2 cm ned bare den siste måneden. Midjemålet er et veldig viktig mål, fordi det sier noe om fettet i og rundt bukhulen. Dette fettet er det som øker risikoen for kjipe greier mest, så det er veldig viktig å få det redusert. Dessuten er det veldig mye hyggeligere å handle klær med lavere midjemål.

Dagen i dag er bare et skritt på veien, den også. Det har til tider vært et blodslit, særlig psykisk, å komme seg nedover. Men denne gangen har det vært lettere enn noen andre ganger jeg har prøvd, fordi jeg har hatt så mange gode venner og støttespillere rundt meg. Uten alle dere som nå er med i Christers slankekorps hadde det vært mye, mye vanskeligere. Dagene, ukene og månedene som kommer blir ikke noe mindre tøffe. Jeg har lagt til meg noen gode vaner nå, men det samme trøkket må være der. Derfor håper jeg du blir med på reisen videre også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar