mandag 15. august 2011

En grense er overtrådt!

127,3. Det var hva vekta mi viste i dag. Det betyr ned 16,6 kg siden mars, og ned 24,7 kg fra det meste jeg har veid noen gang. Det er også ned 1,7 kg fra forrige uke. I seg selv er dette veldig hyggelige tall. Men et tall som er enda hyggeligere, er BMI-tallet. I følge vektklubb.no (hvor jeg tror jeg har lagt inn den laveste høyden jeg tror jeg har mellom 179 og 180), så har jeg nå en BMI på 39,7. Hva betyr det? Jo, det betyr at jeg har kommet meg under 40 i BMI, og det er grensa for WHOs fedme III-kategori - eller "ekstrem fedme". Jeg er med andre ord ikke lenger ekstremt feit, bare veldig feit ;-)

Jeg er selvfølgelig fullt klar over at BMI er en statistisk indikator, og derfor må tas med en solid klype salt. Men det er en hyggelig psykologisk effekt av å gå ned en slik BMI-kategori.

Nå ligger jeg også godt innafor banen til å klare 5 kg på 13 uker fra starten på nytt vektprogram for to uker siden. Jeg er optimist.


1 kommentar:

  1. Gratulerer med ny statistisk kategori! Den eneste som forandrer seg her er alderen, og den går ikke min vei for å si det sånn...

    SvarSlett