tirsdag 24. januar 2012

Hvilepuls det står respekt av!

I dag morges sjekket jeg hvilepulsen min. Jeg vet ikke helt hva den har ligget på før, men jeg tror det var rundt 80. Derfor var gleden stor da jeg landa på ca 69 i dag! Etter alt å dømme har altså hvilepulsen min sunket med opp mot 10 slag i minuttet. Etter et lite google-søk, så ser det ut som hvilepulsen min nå ligger på snittet for aktive menn (i følge DN Aktiv). Vanligvis ligger hvilepulsen mellom 60-80 slag i minuttet, og over 85 (som det er godt mulig jeg har hatt i perioder) medfører betydelig økt risiko for hjerteproblemer senere. Selv om vekta står akk så stille for tida, så er det altså andre ting å glede seg over!

3 kommentarer:

  1. Morsomt å se andre som også presser seg ned i vekt med for allmuens øyne. Jeg skal i dag kjøpe meg pulsklokke, og sist jeg målte pulsen, så var den på 102. Gleder meg til den dagen jeg ser slike tall som du gjør. Da håper jeg at det begynner å bli virkelig morro å trene. Gratulerer!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Stå på! Ser at du nettopp har begynt, og at du tar røykekutt samtidig. Det er tøft gjort! Det kommer sikkert til å bli hardt, men vi satser på at du får det til! Husk når tilbakeslagene kommer at hver eneste ting du har gjort har hjulpet deg på veien mot et mer behagelig liv!

      Slett
  2. Av ren nysgjerrighet sjekket jeg og, og kom til ganske nøyaktig 80. Det bekrefter bare min antagelse om at du er i MYE bedre form enn meg, my friend :)

    SvarSlett