mandag 9. januar 2012

Oops! Verre enn fryktet...

I helga som var har jeg vært på Ustedalen hotell på Geilo sammen med en gjeng gode venner og spilt et av verdens beste brettspill - The Republic of Rome. Det kalles Republic of Rome Invitational, og er noe vi gjør en gang i året. Av erfaring vet jeg at denne helga tar på vekta. Selv om jeg tok meg fullstendig fri denne helga, og både spiste og drakk godt, så trente jeg på hotellet på fredag, og tenkte at det ikke var så farlig, siden vi hadde relativt små måltider og jeg stort sett holdt meg unna snop og snacks (med noen hederlige unntak).

Faksimile: Vektklubb.no

Men neida. I dag gikk jeg på vekta, og marerittet var et faktum: 123,4 kg. Det er opp 1,9 kg fra forrige uke, og nesten en annullering av all innsatsen fra begynnelsen av november. Dette demonstrerer også veldig godt at selv om jeg var ganske så flink den første delen av uka, så kan to-tre dagers utskeielse gjøre alvorlig "skade" på slankeopplegget. Jeg vet at dette antakeligvis bare vil være et blaff, så lenge jeg klarer å holde meg i skinnet framover. Men det blir tungt, og nå merker jeg at det er ekstremt viktig å holde fokus.

Noen som blir med på spinning i dag?


5 kommentarer:

  1. Stå på Christer! Fint du vet hva som skal til for å komme tilbake på det gode sporet :-)

    SvarSlett
  2. Stå på, gamle bardun, dette fikser du leth!

    SvarSlett
  3. Husk at både alkohol, karbohydrater og salt binder vann :)

    SvarSlett
  4. Hepp, hepp, ingen sluntring ved spill-bordet ;) Dette retter seg opp, christer. Du jobber bra! Ida g

    SvarSlett
  5. Det som kommer så fort blir du kvitt like fort. Det har ikke rukket "feste seg". Glem hele helga og fortsett den gode stilen.

    SvarSlett