mandag 2. januar 2012

Ingen nyttårsforsetter!

Da jeg klatra opp på badevekta i dag viste den 121,5 kg. Det er 1 kg ned fra 2. juledag, og bare 0,2-0,3 kg opp i løpet av hele desember. Med tanke på den harde julebordssesongen og påfølgende romjula, så er jeg strålende fornøyd med det! Selvfølgelig betyr det at jeg nå ligger omtrent en hel kilo bak skjema for hva jeg skal veie 1. februar, men med tanke på hva andre strever med etter juletida, så har jeg ingenting å klage på. Dessuten har jeg skeia ut masse i romjula, så jeg har egentlig nesten hatt flaks.

Med et sånt utgangspunkt så har jeg lite behov for nyttårsforsetter. 1. januar 2012 endrer ikke på mine planer, og 2012 er uansett et år som inneholder store endringer for min del. I løpet av året så skal jeg etter planen avslutte doktorgraden min med disputas i løpet av høsten og mastergraden i rettsvitenskap med innlevering av masteroppgave innen neste jul. Når det gjelder vekt, så er min overordna plan grovt sett å gå ned ca 20 kg per år. Siden 14. mars 2011, da Slankekorpset ble født, så har jeg gått ned drøye 22 kg, så jeg ligger jo sånn sett litt foran skjema. Uansett er det målet jeg har satt meg for 2012 å gå ned 20 kg, og det betyr at jeg til neste jul kommer til å nærme meg 100 kilosmerket. Det kommer til å bli hardt, men jeg kjenner allerede nå at kroppen verker etter å komme i gang med trening og gode rutiner igjen. I dag blir det 4x4-trening på spinning - jeg sikter på en time 1615 på Centrum Athletica, så det er bare å slenge seg med for den som føler for å brenne litt ribbefett! (Hoi, for en friskus jeg har blitt!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar