torsdag 5. mai 2011

Christer anmelder Studentidretten: Nydalen Athletica og spinning

På grunn av hvordan spinningtimene til Studentidretten var organisert, dro jeg i dag til Nydalen Athletica - Studentidrettens senter på BI for en sykkel 4x4 time. 45 minutter med beinhard intervalltrening. Jeg ventet meg pappagutter i skrikende skjorter og jenter med brunkrem og perleøredobber. Riktignok var det noen skrikende skjorter ute og gikk, men BI-faktoren var faktisk lavere enn forventet. Siden jeg neppe kommer til å oppsøke Nydalen Athletica for styrketrening, så omfatter denne anmeldelsen også øvrige fasiliteter, ikke bare spinning.

De glade resepsjonistene på Nydalen Athletica!
Bra greier:
+ Nytt senter som også så sånn ut. 
+ Helt klart definert uteskosone - grensa gikk etter resepsjonen. Litt barnehagefølelse av alle skoene midt på et gulv, men det gir bare nostalgibonus. 
+ Hyggelige resepsjonister som villig forklarte hvor sykkelsal og garderober lå, og i tillegg var villige til å få bildet sitt på bloggen min!
+ Fabelaktig instruktør som ga en helt nydelig dimensjonert spinning-time, med musikk som virkelig var intuitiv å følge. 
+ Stort sett veldig rent og pent. 
+ Utsikt fra spinningsalen før timen - riktig nok til en parkeringsplass, men definitivt bra. 
+ Kiosk i nærheten.
+ Ryggstøtter og solide trebenker i badstua. Vannbøtte med trehåndtak hadde de til og med!
+ Mulig å regulere temperaturen på en av dusjene i garderoben.
+ Toalettet var konstruert av noen som faktisk hadde forestilt seg at det også skulle brukes (i motsetning på de andre sentrene).

Mindre bra greier:
- Vanskelig å finne fram. Du måtte ut av BI og så inn igjen, eller gjennom sportsbutikken. Jeg fant heldigvis to høflige karer som viste meg veien. 
- Manglende skilting inne på senteret gjorde at jeg hadde måttet lete etter hvor jeg skulle hvis jeg ikke hadde spurt i resepsjonen.
- Syklene var noe eldre enn på de andre sentrene. 
- Brannalarmen gikk mens jeg satt på do og var kontemplativ. Dårlig timing!
- Garderobeskapene var møkkete, siden ingen tok oppfordringen om å sette skoene i plastposer - noe skilting overalt oppfordret til.
- Manglende lesestoff i badstua - på Domus Athletica finner du alltid i det minste et fillete nummer av Aftenposten som noen har lagt igjen. 

Konklusjon:
Et absolutt bra senter, som gir et fresht og positivt inntrykk. Neppe noe jeg kommer til å bruke for annet enn tilfeldige spinningtimer, siden jeg jobber ved siden av Domus Athletica, men hadde jeg jobba på BI hadde jeg vært strålende fornøyd!

3 kommentarer:

  1. Jeg er strålende fornøyd på Nydalen Athletica, og styrke delen er veldig fin og veldig lav BI faktor ;)

    SvarSlett
  2. kan du forklare ordet kontemplativ? :P hurra for deg!

    SvarSlett