mandag 9. mai 2011

Nytelsesavvik

I åtte uker klarte jeg å holde meg unna alle fristelser. Men nå, i det uke 9 begynner, må jeg innrømme at helga brakte en stor sprekk. Det var helgesamling på Vettre hotell i Asker for Oslo SVs kandidater til valget i høst, og jeg var på forhånd klar over at dette kom til å bli vanskelig. Med null oversikt over kalorier var det klin umulig å beholde kontrollen.

Jeg tror jeg stort sett klarte å holde meg i skinnet når det gjelder maten. Det er lunsjen som var den store utfordringen, og i store trekk klarte jeg nok å unngå å sprekke for mye på mat. Alkohol var det verre med. Når mye hyggelige mennesker er samlet på ett sted, blir det fort sånn at du gir litt blaffen i å være så fordømt streng med deg selv. Så jeg drakk nok mye mer enn jeg burde, rent kalorimessig. Jeg drakk akkurat passe i forhold til å ha det hyggelig og ikke bli for sliten. 

For sikkerhets skyld avrundet jeg også søndagen med møte og dugnad i forhold til den laiven jeg skal på i løpet av denne uka. Vi endte til slutt opp på et tak med "spritzer" - hvitvin og farris. 

Jeg var altså ganske spent da jeg gikk opp på vekta i dag. Før denne bonanzahelga begynte, lå jeg an til å ha gått ned en hel del. Vekta i dag viste at jeg ikke hadde gått ned like mye som jeg lå an til - jeg vil tro at helga la til en halvkilo vekt. Men jeg endte likevel på 136,3, noe som er en klar nedgang fra 137 i forrige uke. I tillegg var det tid for registrering av midjemål, og jeg endte på 145 cm - 5 cm ned fra start. 

Så alt i alt har det gått ganske bra - jeg er mer bekymra for 4 dager med laiv nå fra torsdag til søndag...

2 kommentarer:

  1. Tross alt gikk det jo ganske bra? Vil tro du tåler en sprekk bedre nå enn før. Men afterlaiven kan kanskje bli enda mer en utfordring? Lykke til med laiven!

    SvarSlett
  2. Du får være stenhård de neste dagene i alle fall, så du ikke kommer ut av rutinen. Skjønner at det er vanskelig å beregne kalorier på laiven, men det er i alle fall kun sunn husmannskost å få og ingen alkohol før afterlaiven, så kanskje med unntak av den siste dagen tror jeg det burde gå greit der og.

    SvarSlett