tirsdag 3. mai 2011

Oppsiktsvekkende komplimenter

Vi befinner oss nå i uke 8 av mitt store slankeprosjekt. Jeg har gått ned ca 7 kg, og vanene begynner å komme. Det har jeg tenkt å skrive mer om i morgen.

Jeg merker noen små forandringer. Buksa sitter løsere, skjorteknapper buler ikke like mye, og jeg har mer energi. Men jeg føler ikke - heller ikke når jeg ser i speilet - at forandringene har vært enorme.

Da er det desto mer oppsiktsvekkende - og hyggelig - når jeg får mye bra komplimenter av folk jeg møter. Ofte også fra uventa hold. Det er mange i det siste som har sagt at jeg ser godt ut, og det er kjempehyggelig.

Jeg mistenker at noe av hemmeligheten ligger i at jeg i påsken tok to oppsiktsvekkende grep til - jeg fikk endelig tid til å gå til frisøren og klippet meg kort, og jeg har grodd litt skjegg (se vedlagte bildebevis fra forrige uke).

Også dette bildet (tatt i en sjarmerende vinkel med litt oppoverbøyd hals) har avstedkommet mye positive tilbakemeldinger.

Mange bekker små gjør en stor å, og til sammen har vel kanskje alle disse små forandringene - ørlite mindre tjukkas, kortere hår og litt skjegg - blitt en stilendring som folk legger merke til. Og det er jo veldig hyggelig - det oppmuntrer til videre innsats å høre at det gir resultater som jeg kanskje ikke ser like godt selv!

3 kommentarer:

  1. Jeg har alltid synes at du ser godt ut, men nå ser du jo enda bedre ut!

    SvarSlett
  2. Det er noen som har skjønt det ;-)

    SvarSlett
  3. Når jeg begynte min prosess, ca det samme som du gjør, møtte jeg etter 3-4 mnd samme problemet. Jeg så rett og slett ingen forandring. Det var helt til noen lette frem et bilde som var 5 mnd gammelt, og tok meg med til speilet og lot meg se på begge samtidig. Gud for en forskjell.
    Har i senere tid snakket med psykolog om det fenomenet der, og det kan ofte ta 6-10 mnd før hjernen klarer å kvitte seg med det "gamle" bildet av hvordan du ser ut, og du selv ser forandringer. Og det tror jeg nok stemmer i stor grad. Stå på, det nytter, og ting blir MYE bedre på veldig mange måter når du lykkes :)

    SvarSlett