mandag 9. mai 2011

Trening og søvn

Lakenskrekk. Det var et av de mest benytta orda hjemme hos meg da jeg var liten, og det hadde sammenheng med mine leggevaner. Siden jeg gikk på barneskolen har jeg passa dårlig inn med A4-samfunnets døgnrytme. I studietida var jeg drøy, og jeg har aldri sovet så godt som de gangene jeg har vært i USA - et land som ligger noen timer bak oss.

Med alder og yrkesliv har jeg blitt flinkere til både å legge meg og å stå opp - selv om jeg fortsatt ikke er en morgenfugl. Men jeg merker at trening har utrolig mye å si for både søvnkvalitet og når det er naturlig å legge seg. I dag har jeg trent, og nå som klokka er halv elleve på kvelden er jeg alt trøtt som en dupp. Etterdønningene av helgas konferanse er nok med på å bidra, men jeg tror hovedbidraget kommer av omtrent to timers styrketrening. Det er en deilig sløvhet, og jeg gleder meg til å omfavne den.

God natt!

1 kommentar:

  1. To timer styrketrening! Du er kjempeflink som gjennomfører det helt selv!

    SvarSlett