mandag 12. desember 2011

Julebordsvekt?

Uke 2 med julebord er over. Denne gangen var det to stykker, samt 60-årslaget til moren min. Kan dette ha gått bra da?

Vel, alt er relativt. Jeg har faktisk gått ned i vekt, men bare 0,1 kg. Det betyr i praksis at jeg står ganske stille for andre uke på rad - men det er veldig motiverende å se at jeg står stille på "rett" side av vekta fra forrige uke! Og med tanke på at jeg har rukket over 5 julebord/lag på to uker, så skal jeg være veldig, veldig fornøyd med at det er sånn det ligger an. Jeg ligger fortsatt (akkurat) innafor den planlagte vektbanen, så det er ingen krise på mellomlang sikt heller.

"Men hva er hemmeligheten din, du superslanker som jeg er veldig misunnelig på og ser på som et forbilde?" spør du kanskje nå. "Jo, takk, hvor vil du ha autografen hen?" svarer jeg kanskje da, før jeg fortsetter å si at det jeg tror gjør at dette har fungert så langt, er at jeg har passet på å kjøre opplegget mitt så mye som mulig, til tross for "forstyrrelsene". Det vil si at jeg fortsatt har trent en del, og at jeg teller kalorier ellers. Det er lett å tenke at om man skeier ut litt uansett, så kan man like så godt skeie ut fullstendig. Da går det jo galt! Tvert i mot - for å kunne kose seg ordentlig på julebord m.m. så må man være ekstra flink de andre dagene. Og da smaker jo kosen desto bedre. Uansett så er det faktisk ikke like fristende å fråtse når jeg koser meg heller. Jeg orker ikke like mye mat som før, selv om jeg fortsatt nok kan ha større porsjoner enn mange. Det føles rett og slett kvalmende å spise mer når man er nesten mett - og da tar jeg heller en ekstra flaske med noe godt øl, enn en tredje runde med dessert!

1 kommentar: