mandag 21. november 2011

(Nesten) 30 kg!

I dag var det veie- og måledag igjen, og det var lystige nyheter på begge fronter! Etter å ha ligget over vektbanen min i to uker, så var jeg endelig tilbake på sporet i dag. Vekta viste 122,2 kg, og midjemålet viste 136 cm. Det betyr at siden jeg begynte med Slankekorpset 14. mars, så har jeg gått ned 21,7 kg og 16 cm. Men enda morsommere: Jeg har nå gått ned 29,8 kg siden den høyeste vekta jeg har hatt noensinne, som var en gang rundt årsskiftet 2007/2008.

Det betyr at jeg altså praktisk talt har gått ned 30 kg! Det er utrolig mye, og jeg er ganske stolt og fornøyd. Det viktigste er likevel at jeg har en mye bedre hverdag, med mer rutiner og masse mer energi. Jeg har lagt om livsstilen min, og det er det som virkelig betyr noe. Veien videre kommer til å bli tøff - jeg nærmer meg et vektnivå jeg ikke har hatt på 12 år, og jeg vil tro at de kiloene som gjenstår sitter litt hardere i. Jeg merker at jeg har gått ned mest merkbart i "kroppsperiferien" - bein, armer, ansikt, mens magefettet sitter mer igjen. Seige kilo som skal av, altså. Men her er det bare å gå på med friskt mot, og håpe det beste! Det har jo gått over all forventning så langt.




1 kommentar: