lørdag 2. april 2011

Lårgnissing

I dag har vi et "too much information"-øyeblikk her på Slankekorpset. Jeg har tenkt å skrive om noe som jeg neppe er alene om, men som det ikke snakkes så høyt om. I hvert fall ikke som jeg har fått med meg. Vi tjukkaser er nemlig plaget med noe som er et ubehagelig handicap når vi skal ut og gå tur: Lårgnissing.

Jepp, når en liten tjukkas skal ut og gå, så vil han (eller hun) lett oppleve at innsida av lårene søker tett kontakt med hverandre. Uansett bukser og undertøy har jeg opplevd dette. Og det er forferdelig irriterende - bokstavelig talt. Selv om jeg ikke akkurat får gnagsår, så blir huden irritert etter en halvtimes gange, og det blir en prøvelse å gå videre. Jeg syns dette kanskje er noe av det mest skamfulle å prate om som tjukkas, så jeg har ikke turt å lufte det så mye overfor folk før.

Dermed har jeg vært rådvill i mange år, så om du har noen gode tips og råd til meg og andre som sliter med lårgnissing på tur, så er de velkomne (selv om jeg altså er mot velmente råd generelt, så etterspør jeg gode råd spesifikt nå). Gjerne råd som er enkle å følge i hverdagen, når du går hjem fra jobben eller lignende.

9 kommentarer:

  1. Vi damene har et triks som går på at du tar på deg en strømpebukse som sitter litt godt, og så tar du trysen utenpå for å holde den oppe (så man ikke får litt avstand der hud kan møte hud). Da vil man beskytte seg mot veldig mye av friksjonen.

    Dog, jeg er usikker på om dette hjalp veldig, tatt i betraktning at trange strømpebukser og truser kanskje ikke er det du går mest med til vanlig.. Men, om noen kan bygge om teknikken til å bli mer mannspassende så hadde jo det vært supert!

    SvarSlett
  2. Har to kompiser jeg har dratt en del på tur med, som begge ligger noen titalls kilo over 100-linja på baderomsvekten. De hadde begge nytte av talkum da vi var i Roma i sommer.

    SvarSlett
  3. Rollon-deaodorant funker mot de uunnhåelige "skjørt og ikke strømpebukser"-gnagsåra mine. Det må være rollon, for den er både antiperspirant og legger ei hinne på huden som verner mot.

    Fikk tipset av ei for et par år sida, og ergrer meg nå over at jeg ikke tenkte på det før...

    SvarSlett
  4. Kjøp en vanlig billig nylonstrømpe på matbutikken og ta den på. Alternativt kan du klippe den av ved knærne hvis du ikke ønsker å ha hele strømpene på deg :) Eneste som er viktig er at den dekker området som gnisser

    SvarSlett
  5. Det holder med en boksershorts med litt lengde på beina. Tanga er uansett lite kledelig på oss med litt mage...

    SvarSlett
  6. Eventuelt kjøp en sykkelshorts eller kort løpetights du kan bruke under treningsbuksa.

    SvarSlett
  7. Hei Christer! det du snakker om her har vært et problem for meg siden jeg kom i puberteten (tror det er hakket vanligere blandt damer enn menn) og jeg har holdt på med masse rare løsninger for å få bukt med problemet. mitt beste tips til turbruk er compeed anti gnagsårstift. en voksstift som legger et lag på områdene du lett blir iritert. antiperspirant og slikt inneholder den også. bør påføres før det begynner å bli irritert though.

    ellers: masse masse cred for slankinga og bloggen! har vært medvirkende inspirasjon til min egen slanking også. takk!

    frida sofie

    SvarSlett
  8. Har brukt tynn tights/sykkelbukse uten pads en del ganger isteden for truse. Synes det fungert fint, særlig under skjørt eller litt vide bukser.

    SvarSlett