torsdag 19. mai 2011

Eksamen



Som jeg kanskje har nevnt før, så er jeg gal nok til å prøve å ta jussen ved siden av doktorgraden - til min veileders store bekymring. Jeg kan imidlertid røpe at jeg gjennomfører jussen som skippertak par excellence. Denne uka har jeg to eksamensdager i JUR4000 - eller 4. avdeling på jussen. Dette er siste fellesdel, før siste året er to 15 studiepoengs kurs og en 30 studiepoengs masteroppgave. Jeg har stort sett lest litt på t-banen og som dolektyre, men jeg har også brukt 1. mai-helga (huff) og nå også 17. mai til å lese. I tillegg har jeg brukt to lesedager på jobben (som vi får lov til i staten når vi tar eksamener). Men til sammen blir ikke dette mange effektive lesedager.

Lesedager kan være en trussel mot det gode livet jeg har begynt å leve. Det er lett å overse kostholdsreglene og ikke minst opprettholde treningsregimet. Men med så minimalt med lesing som jeg har gjort, går det greit. Jeg har klart å trene, og ikke minst har jeg unngått alle høytidsdagsfristelsene som 17. mai og 1. mai innebærer. Men jeg gleder meg til dette er ferdig. Da kan jeg gå løs på andre ting som jeg nå har fått litt dårlig samvittighet for.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar