mandag 6. februar 2012

Endelig!

I to måneder nå - desember og januar - har jeg dunka hodet mot 121 kg-barrieren. Det har tidvis virket helt håpløst å komme under den, selv om jeg hele tiden har hatt en god anelse om hvor skoen har trykket. Men nå, endelig, har jeg klart det. I dag viste vekta 120,4 kg. En uke med varsomhet og iherdighet har gitt uttelling. Men en svale gjør heller ingen sommer, særlig ikke en snørik februardag. Framover blir det svært viktig at jeg klarer å holde stand. Jeg kjemper nå mot kilo som har ligget rundt magen min siden jeg var i tenåra. Dette er en fiende som er mer ukjent for meg. Vil kroppen holde hardere fast på dette fettet, eller vil det også kunne bekjempes like "enkelt" som de foregående? Etter hvert som jeg blir mindre, så vil jo også kostholdet etter hvert antakeligvis måtte krympes noe mer også for å gå ned. Foreløpig ligger jeg fortsatt på 2500 kcal per dag i vektklubb.no, men marginene mellom basisforbrenningen min og dette blir stadig lavere.

Jeg går altså en spennende tid i møte, og nå er det tid for å fryde seg over dagens seier!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar