tirsdag 15. mars 2011

En ubehagelig sannhet

I dag var sannhetens time kommet: Hva viste badevekta? Jeg hadde kjøpt batterier (to ekstra, sånn at jeg har hvis den konker ut på ny en dag), og gikk med bange anelser opp på vekta. Jeg gjetta på 142 eller 141, og frykta mer. Og ja, min frykt ble virkelig: 143,9. 143,9 kg mann. Tenk på det. Hvis du er en relativt normal mann, så kan du ta 65 kg i en ryggsekk og bære mesteparten av den på magen. Ikke bra. Det betyr at jeg har gått opp 20 kg i løpet av et par år også, og jeg vet at 6 kg av dem har kommet i løpet av det siste halvåret, kanskje bare siden jul. Når utgangspunktet er som galest, så skal det ikke mye til før det plutselig sier pang.

Er det rart jeg nyter tanken på å bli litt mer strukturert, ha litt mer kontroll, spise litt mindre og trene litt mer?

5 kommentarer:

  1. Grattis med prosjektet. Du må gi lyd om du trenger en preik! Been there - done that!

    SvarSlett
  2. Takk! Jeg har jo blitt litt inspirert av det du har gjort - tenkte jeg skulle vie en bloggpost til det også, men kan jo ikke spamme folk heller :-)

    SvarSlett
  3. Jeg heier på deg! veit du kan:)

    SvarSlett
  4. Spam i vei, Christer. Vi velger jo selv hvor mye vi vil lese.

    SvarSlett
  5. Viktig å ikke avsløre alt på en gang, vet du :-P

    SvarSlett