mandag 28. mars 2011

Treningsinnsikt

Vel, da har jeg prestert å tilbringe 4 timer av dagen på Domus Athletica. De som måtte være bekymra for at jeg overdriver kan jeg berolige med at jeg bruke litt over en time på treningsveiledning, og at resten av tida gikk med til å lære seg et nytt program. Utover det nye programmet, så har jeg også lært noen andre ting i dag:

- Jeg kjenner bekymringsverdig mange folk som trener.

- Jeg innser at folk som ser veldig unge ut (typisk folk jeg kunne ha undervist som lærervikar i ungdomsskolen for mange år tilbake) kan være flinke til å veilede thirtysomething tjukkaser i trening - eller i det minste være flinke til å se ut som de vet hva de prater om.

- Jeg har mer stabile knær og ankler enn jeg trodde.

- Treningstskjorta mi ser bedre ut utenfor buksa enn i. Sånt blir man opptatt av når det er speil overalt og masse slanke, spreke mennesker rundt deg.

- Det ordinære treningsstudioet er ikke så farlig som jeg hadde trodd, etter å ha gjemt meg i friskvernstudioet i fem år (!).

- Yt med kakaosmak er ganske godt.

- Det går bra å komme i herrebadstua uten lesestoff på kvelden - det ligger alltid en avis der.

- Moderne treningsapparater (i motsetning til de relativt intuitive jeg har brukt før) ser kanskje ut som diabolske torturinstrumenter du må ha doktorgrad fra den spanske inkvisisjonen for å kunne operere, men når du lærer å bruke dem er de veldig deilige å trene med.

- De aller fleste ser helt molbo ut i treningstøy.

2 kommentarer:

  1. Dette må jo bare kommenteres. Alle ser bedre ut med treningsskjorta utenpå buksa. Der vet jeg ikke om noen unntak. På den andre siden tror jeg ikke du behøver å bekymre deg for klær og utsene. Folk på treningsstudio har en tendens til å være usedvanlig selvopptatt, vertfall akkurat når de trener, og legger neppe merke til om du dukker opp naken.
    Stå på videre Christer. Om et par uker begynner det som smått å bli en rutine, da krever det forhåpentligvis ikke like mye motivasjon å dra på trening.

    Lykke til med kampen mot Kaptein Vom. Du vet du kan vinne.

    SvarSlett
  2. Jeg signerer Henriette. Ingen hadde lagt merke til det om du hadde byttet dine treningsklær med mine ballettklær en gang. De er bare opptatte av å se på hvor fine muskler de har fått. Kos deg med treningen!

    SvarSlett