mandag 21. mars 2011

Hurra!

Det ser ut som min stålsetting for helga har gitt resultater! Jeg gikk nettopp på badevekta. Først fikk jeg skrekken - vekta viste 143,4 - hadde jeg bare gått ned en halvkilo? Og opp en halvkilo i helga? (Jeg hadde juksa og veide meg før helga...) Men nei. Jeg kjenner etterhvert badevektas luner, så jeg gjorde et nytt forsøk: 142,3! For å være sikker trengte jeg et datapunkt til, og ganske riktig: 142,3!

Jeg har altså gått ned 1,6 kg siden sist mandag! Det er faktisk litt for mye. Å gå ned mer enn 1 kg i uka er ikke sunt, fordi du da raskt tar av muskelvev også. Men det er ikke uvanlig å gå ned litt mye den første uka; det er mye vann som forsvinner, tror jeg. Det stabiliserer seg fort nok på en litt slakkere kurve enn dette, så jeg skal bare være fornøyd. Hurra - vi er i gang!

6 kommentarer:

  1. Gratulerer!
    Da er du skikkelig i gang.

    SvarSlett
  2. Så kjempebra! Har du målt også? Det er ofte at cm viser før kiloene... Du er på en inspirerende reise nå, Christer! :)

    SvarSlett
  3. Jeg måler hver 4. uke, slik som vektklubb.no anbefaler :-)

    SvarSlett
  4. Bra jobbet! Stå på videre!

    SvarSlett