tirsdag 24. april 2012

Easy come, easy go!

I går klaget jeg min nød over vektsjokket jeg fikk etter helga, samtidig som jeg regna med at det kom til å gå fort over. Så for moro skyld veide jeg meg i dag morges også, og da viste vekta 117,4 kg. Det betyr at 1,9 kg har forsvunnet på et døgn, men samtidig også at jeg fortsatt ligger 0,6 kg over vekta mandag i forrige uke. Med andre ord: Jeg har fortsatt en jobb å gjøre, men ikke på langt nær så stor som det kunne se ut som i går.

Å ha veiedag på mandag er altså et tveegget sverd. På den ene siden er det nok den dagen i uka hvor vekta er høyest, og hvor det altså er minst sjanse til å lure seg selv. På den andre siden kan du få litt håpløse utslag, som når kroppen har tatt vare på omtrent to liter vann du ikke trenger. Men så lenge man er bevisst på det, så bør det jo gå bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar