mandag 23. april 2012

Grøss og gru!

I dag fikk jeg et lite sjokk av å gå på vekta. Jeg visste at jeg kom til å ha gått opp litt, fordi jeg ikke har vært så nøye på det i helga: Jeg har spist god mat og også vært litt mer mett enn jeg burde vært. 1 kg eller så opp var det jeg mentalt hadde forberedt meg på. Derfor var overraskelsen stor da jeg gikk på vekta, og den viste 119,3 kg - 2,5 kg opp siden forrige uke, og omtrent 2 kg opp siden en liten kontrollveiing lørdag morgen! Fire ganger måtte jeg opp på vekta før jeg var sikker på at den viste riktig, og den viste det samme hver gang.

Ut fra vektgrafene mine, så vet jeg at det er lenge siden sist jeg har hatt en så stor vektoppgang på én uke, og da har det som regel vært resultatet av en hel uke med utskeielser. Det kan være at det har noe å gjøre med at jeg har spist en del salt mat i helga, og jeg blir ikke overraska om det aller meste forsvinner i løpet av et par dager igjen. Det er likevel utrolig kjipt, og det gjør at jeg må jobbe hardt denne uka for å ha noen sjanse til å nå vektmålet mitt for 1. mai. Spinninga i dag ble nå uansett utvidet fra 4x4 til en hel time intervalltrening, for å si det sånn...

1 kommentar: